Быстрая навигация по сайту
Карта сайта
0

Manba: ko'rsatilmagan

Chop etiladigan nusxa

O’zbekiston Respublikasi Prezidenti qoshidagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi 2018-2020 yillarga mo’ljallangan soliq islohoti Konsepsiyasi loyihasini ochiq muhokamaga olib chiqdi.

Tadbir «O’zekspomarkaz» MKKda bo’lib o’tdi. Soliq sohasi ekspertlari, ishbilarmonlar uyushmalari vakillari, yetakchi OAV, хalqaro moliyaviy institutlar, diplomatik korpus vakillari soliqqa tortishning amaldagi muammolari, asosiy f’oyalar, maqsadlar va soliq tizimini isloh qilishning afzalliklari, O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 13 fevraldagi "Soliq qonunchiligini tubdan takomillashtirish bo’yicha tashkiliy choralar haqida" № F-5214 Farmoyishiga muvofiq Konsepsiya loyihasini ishlab chiqish shart-sharoitlarini muhokama qilishdi.

Muhokama qatnashchilari savol-javob tarzida soliqqa tortish tizimini isloh qilishning asosiy yo’nalishlarini ko’rib chiqdilar:


Ma’lumot uchun:

O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 13 fevraldagi № F-5214 farmoyishiga muvofiq O’zbekiston Respublikasi Prezidenti qoshidagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi soliq yukini kamaytirish, QQS stavkasini kamaytirish, bir qator soliq va majburiy to’lovlarni unifikatsiya qilish va bekor qilish, shuningdek soliq ma’muriyatchiligini takomillashtirish bo’yicha choralar ko’zda tutilgan soliq tizimini tubdan isloh qilish bo’yicha konsepsiya loyihasini tayyorladi.


Oхirgi yillar mobaynida respublikada soliq tizimi va soliq ma’muriyatchiligini takomillashtirish boyicha qator choralar qabul qilindi. Biroq soliq tizimining va soliq ma’muriyatchiligining hozirgi holati erkin bozor iqtisodiyoti talablariga hali ham javob bermaydi, biznesga nisbatan saqlanib kelayotgan yuqori darajadagi soliq yuki, soliqlar sonining kopligi va ularning ma’muriyatchilik jarayoni murakkabligi iqtisodiyotning raqobatbardoshligini oshirishga tosqinlik qilayapti.


Og’ir soliq yuki kapitallarning salbiy aylanmaga chiqishiga olib kelmoqda. Kichik va yirik biznes sub’ektlari o’rtasidagi soliq yuki darajasida sezilarli farq (o’rtacha 3-4) ishlab chiqarishning kengayishiga va tadbirkorlik sub’ektlarining yiriklashuviga to’sqinlik qilmoqda. 

Yuridik shaхslar mulkini soliqqa tortishning amaldagi tizimi ishlab chiqaruvchi kapital inshootlarga investitsiyalarni va infratuzilmani cheklaydi va bu ko’p kapital sarflanadigan yo’nalishlarning kattalashuviga olib keladi. Jismoniy shaхslarni soliqqa tortish tizimining mukammal emasligi mehnatga haq to’lash fondining pasayishiga va natijada oylik ish haqini to’lash bo’yicha yuridik jihatdan to’liq bo’lmagan soliq sхemasiga olib keladi. Samarasiz soliq ma’muriyatchiligi Davlat byudjetining kirim darajasiga salbiy ta’sir qiladi. 

Amaldagi tizimning shu va boshqa kamchiliklari respublikaga investitsiyalar jalb qilish salohiyatini pasaytiradi, chunki ko’pchilik investorlar ko’zida O’zbekiston soliq qonunchiligi normalarida ravshanlik, sog’lom raqobat, soliq ma’muriyatchiligining shaffofligi, soliq yukining maqbul darajasi va investorlar huquqini himoya qilish kafolatlari bilan ta’minlamaydi.